Najmodernejšie stroje MONTANA na servis lyží a snb
Ponúkame kvalitný servis lyží a snowboardov na strojoch značky MONTANA. Servisu lyží sa venujeme už 26 rokov a za tento čas sa neustále snažíme držať posledných trendov a technológií. Disponujeme moderným automatickým strojom na servis lyží a snowboardov od jedných z najlepších tomto odbore - renomovaného švajčiarskeho výrobcu MONTANA. Naši kvalifikovaný pracovníci Vám výstroj pripravia pre čo najlepší zážitok na svahu alebo presne podľa Vašich požiadaviek.
Náš stroj Montana Challenge
profesionálny počítačom riadený automatický stroj
široký brúsny kameň (350×320×152mm)
agregáty pre komplexnú úpravu hrán všetkých typov lyží a snowboardov
moderný vysokokvalitný systém finálnej úpravy plochy sklznice
nastavenie štruktúry sklznice: pozdĺžna, priečna, krížová a variálna
bočné uhlovanie hrany a následný odklon a leštenie spodnej hrany
ideálne prevedenie servisu hrany v celej jej dĺžke vrátane špičky
Čo z toho mám alebo Prečo servisovať lyže?
Pre lyžiara je nejdôležitejšia perfektná funkčnosť vybavenia. Jedine precízne pripravené vybavenie garantuje plnohodnotnú zábavu na snehu, čo znamená jednoduché ovládanie, presné reakcie na akúkoľvek mzenu smeru, vysokú stabilitu pri jazde a perfektný sklz. Rozhodujúcim dôvodom však stále zostáva vlastná bezpečnosť!
Našim doporučením preto je, že servis vybavenia by nemal prebiehať sporadicky, obmedzený len na krízové situácie, ale mal by byť kontinuálny. Pravidelný servis lyží/snowboardu je predpokladom väčších zážitkov z jazdy, športových výkonov, ale hlavne i osobnej bezpečnosti. Štrukturovanie plochy lyže vrátane uhlovania hrany a impregnácie voskom sa zpravidla vykonáva niekoľkokrát za zimnú sezónu s ohľadom na frekvenciu použitia a snehové podmienky v danej oblasti (kamene na svahu, prírodný sneh, technický sneh a pod.).
Úplne nevyhnutné je, aby lyže či snowboard boli pripravené pred začiatkom zimnej sezóny. V tomto smere odporúčame uskutočniť veľký servis vždy na konci sezóny tak, aby impregnačná vosková vrstva na ploche sklznice nebola úplne stiahnutá, ale naopak ponechaná z dôvodu letného zakonzervovania sklznice a spodnej hrany - finálne vyleštenie vosku odporúčame následne až pred prvým lyžovaním.
Cenník ponúkaných služieb
Lyže
štruktúra
+ 10 €
infra vosk
+ 5 €
Lyže nad 130 cm
malý servis
2345
25 €
veľký servis
12345
30 €
pretekársky servis
123456
40 €
Lyže, Snowboard, Free ride, Široké lyže, Twintip
malý servis
2345
30 €
veľký servis
12345
35 €
kluby
12345
25 €
lyže do 130 cm
- 5 €
Servisný postup a technológie
Pre docielenie 100% kvality servisu lyží a snowboardov je dôležité splniť postupnosť nasledujúcich servisných úkonov:
1. Základné predbrúsenie a oprava sklznice
Prebrúsenie plochy sklznice na brúsnom páse slúži k odstráneniu starého vosku a zvýrazneniu potrebných miest budúcej opravy…
Základné predbrúsenie a oprava sklznice
Prebrúsenie plochy sklznice na brúsnom páse slúži k odstráneniu starého vosku a zvýrazneniu potrebných miest budúcej opravy.
Pre dokonalé odmastenie sklznice pred jej opravou používame odstraňovač vosku.
Mechanické vyčistenie poškodenej sklznice (škrabance a ryhy) zaručí dokonalé spojenie novonatavovaného P–tex materiálu s pôvodnou sklznicou.
Pomocou ručných pištolí alebo strojných extrúderov Montana nanášame na plochu sklznice len nevyhnutnú vrstvu taveného polyethylenu. Takto natavená plocha môže být okamžite brúsena na brúsnom kameni, bez toho aby bolo potrebné jej zbrúsenie ručným náradím.
2. Finálne brúsenie
Veľmi dôležitá časť servisného postupu, ktorá zásadne ovplyvňuje sklzové vlasntosti plochy sklznice…
Finálne brúsenie
Veľmi dôležitá časť servisného postupu, ktorá zásadne ovplyvňuje sklzové vlasntosti plochy sklznice (odvod vody tvoriacej sa pod sklznicou).
Na ideálne rovnú plochu sklznice „rysujeme“ finálnu štruktúru použitím brúsneho kameňa s obmenou rýchlosti jeho otáčiek, rýchlosti posunu a prestavením jeho povrchovej štruktúry – orovnanie kameňa diamantom
Podľa charakteru lyže a snehového podkladu volíme adekvátny typ požadovanej štruktúry – lineárna, kombinovaná alebo variálna, a ďalej následne hrubá, stredná alebo jemná.
3. Uhlovanie bočnej hrany
Uhol bočnej hrany závisí na type a charakteri použitia lyže/snowboardu, skúsenostiach užívateľa a tvrdosti snehovej podložky…
Uhlovanie bočnej hrany
Uhol bočnej hrany závisí na type a charakteri použitia lyže/snowboardu, skúsenostiach užívateľa a tvrdosti snehovej podložky.
Bočné uhlovanie hrany - základné uhlovanie sa vykonáva pomocou brúsneho pásiku v rozsahu 89 – 87°. Správne zvolený uhol umožňuje dokonalý kontakt hrany so snehovou podložkou v priebehu celého oblúku v závislosti na charakteri lyže.
Pre závodný servis je základne pripravená (nauhlovaná) bočná hrana ešte vyleštená pomocou brúsneho kameňa – tuning bočnej hrany. Slúži k docieleniu ostrého vrcholu uhlu hrany a zároveň k jej vyhladeniu, teda vymazaniu štruktúry po brúsnom pásiku.
Odporúčame:
89° – pre začínajúcich lyžiarov alebo seniorov, snb FS/FR
88° – štandardné uhlovanie bočnej hrany pre priemerného lyžiara i športového lyžiara, snb Slalom/SnbCross (vyznačuje sa dostatočnou ostrosťou na zamrznutom alebo technickom snehu a dlhou životnosťou)
87° – pre lyžiarov pretekárov a expertov
Uhlovaním hrany len z boku garantujeme veľmi ostrú až agresívnu hranu vybavenia. Odporúčame len pre lyžiarov/snowboardistov na veľmi vysokej športovej úrovni (pre pretekárske lyžovanie na úrovni svetový, európsky pohár).
4. Tuning spodnej hrany
Je neoddeliteľnou súčasťou kompletnej úpravy hrany. Slúži k prenosu účinnosti bočného uhlu hrany na snehovú podložku…
Tuning spodnej hrany
Je neoddeliteľnou súčasťou kompletnej úpravy hrany. Slúži k prenosu účinnosti bočného uhlu hrany na snehovú podložku, a to hlavne pri jazde po hrane v carvingovom oblúku a zabraňuje nežiadúcemu zarezávaniu hrán.
Odklon – tuning spodnej hrany smerom od podložky je možný len na základe presnej roviny sklznice a hrany.
Tuning hrany sa vykonáva pomocou paralelných brúsnych kameňov s konštantným uhlom sklonu, rýchlosťou posunu a jeho tlaku.
Podbúsením - vyleštením spodnej hrany zároveň odstránime zbytkový otrep, ktorý vznikol pri bočnom brúsení.
Radiálny tuning – alebo tiež premenlivý tuning spodnej hrany je novinkou v oblasti tuningu spodnej hrany, kedy sa stupeň odklonu spodnej hrany pohybuje v rozmedzí 0,4° až 0,8° v závislosti na vykrojení lyží. Radiálny tuning sa vyznačuje ľahším nástupom lyže do oblúku a stabilitou v priebehu celého oblúku. Nie je určený len pre športových lyžiarov, ale i pre širokú lyžiarsku verejnosť.
Konštantný tuning – rovnomerný tuning spodnej hrany po celej dĺžke lyže; pohybuje sa od 0,5°do 1° (najpoužívanejší je 0,5°).
5. Voskovanie a leštenie
Po finálnom brúsení je nevyhnutná impregnácia sklznice voskom. Samotné brúsenie je vždy veľkým zásahom…
Voskovanie a leštenie
Po finálnom brúsení je nevyhnutná impregnácia sklznice voskom. Samotné brúsenie je vždy veľkým zásahom do jednotlivých pórov sklznice. Základná impregnácia je zvlášt potrebná k hĺbkovej ochrane pórov a k zaisteniu ich elasticity.
Po namazaní sklznice dostanete úplne iný pocit z jazdy. Jazda sa stáva omnoho zábavnejšia, jednoduchšia a rýchlejšia. Výsledný pohyb na svahu je potom elegantnejší a technika jazdy lepšia.
6. Race edge
Dokonale ostrá hrana a preteková štruktúra sklznice…
Nočný servis
Nechajte Vaše lyže alebo snowboard na recepcii (vyzdvihneme ich v čase 17:00 - 20:00), ráno na Vás počkajú pripravené v perfektnom stave (7:30 - 8:30).